שיתוף ציבור

שיתוף הציבור הוא כלי מרכזי ביצירת איכות חיים גבוהה בעיר. הוא מאפשר התאמה מרבית בין צורכי התושבים לבין השירותים המסופקים להם על ידי הרשות העירונית. בעזרתו מתחזקת תחושת השייכות והמחויבות של התושב לעיר, ומתעצמת מחויבות העירייה כלפי הציבור בעיר.

 

שיתוף הציבור בהחלטות על פיתוח וניהול העיר מהווה ביטוי מוחשי ליישום ערכי הדמוקרטיה בחיי היום-יום. מנגנוני שיתוף הציבור מאפשרים לכל אזרח לבחור את הדרך ואת המידה שבהן הוא רוצה להיות מעורב. עיר המתנהלת בעזרת שיתוף הציבור, הופכת, בסופו של דבר, להיות בית לתושביה וידידותית למבקריה. 
 
תהליכי שיתוף ציבור מתקיימים בעיריית תל אביב-יפו מזה עשרות שנים, בתחומים שונים וביחידות שונות.

תושבים המעוניינים להיות מעורבים ולקבל מידע נוסף על תהליכי שיתוף ציבור המתקיימים בעיר, מוזמנים לפנות לאגפי הקהילה או למשלמה ליפו, על פי אזור מגוריהם, או להירשם למועדון דיגיתל לקבלת מידע בהתאם לתחומי העניין האישיים.

התכנית העירונית לשיתוף הציבור

החל מראשית שנת 2005 פועלת תכנית עירונית לשיתוף הציבור שמטרתה לעודד תרבות ארגונית התומכת בשיתוף הציבור ולסייע ליחידות עירוניות המיישמות תהליכי שיתוף.
התכנית היא חלק ממימוש הקווים האסטרטגיים לפיתוח העיר תל אביב-יפו.
 
יחידות השטח של העירייה מקיימות מזה שנים פעילות ענפה הנוגעת לדיאלוג עם הציבור ולשיתוף ציבור. ישנה חשיבות רבה לשני כיווני הפעולה: הטמעת נושא שיתוף הציבור כמדיניות הנהלה עירונית, והטמעתו כצורך המגיע מהשטח, "מלמטה למעלה".

לאור זאת, ישנה השקעה רבה בפיתוח כלים ובהטמעת נושא שיתוף הציבור בעירייה, אשר מתבצעת במגוון ערוצים. למשל:

  • פיתוח מתודולוגיות ונהלים בנוגע ליידוע ולשיתוף הציבור - לדוגמא: נוהל התייעצות עם הציבור בתהליכי תכנון עירוני, נוהל יידוע ועדכון הציבור בעבודת תשתית לחידוש ופיתוח רחובות בעיר; פרק שיתוף ציבור במתודולוגיה עירונית לניהול פרוייקטים הנדסיים, בינוי ותשתית.
  • פיתוח ויישום כלים לתהליכי שיתוף ציבור דיגיטליים בתחומים שונים, למשל: שיפוץ ובינוי מרכזים קהילתיים, בינוי ושדרוג גינות, פעילויות קהילה, תרבות ופנאי.
  • "פרויקט תושבים עושים עיר" (לשעבר שש"ת - שיפור ושיקום תשתיות בשכונות העיר) הוא פרויקט ייחודי לעיריית תל אביב-יפו הפועל משנת 1999 ובו התושבים שותפים להחלטה על סדרי העדיפות בתקציב המוקצה לכל שכונה לשיפור התשתיות. בשנים האחרונות שודרג לתהליכי התייעצות מקוונים.
  • כתיבת תדריכים -למשל תדריך לעריכת מפגש עם קבוצות תושבים ובעלי עניין.
  • ביצוע הכשרות למנהלים ולעובדים ביחידות השונות - מתקיימות הכשרות, סדנאות, ימי עיון וליוויים אישיים למנהלים בכירים בעירייה כמו גם לעובדים ביחידות מקצועיות שונות בנוגע לתהליכי שיתוף ציבור, לקיום מפגשים קבוצתיים עם תושבים ובעלי עניין ועוד.
  • קידום שיתוף ציבור עם אוכלוסיות יעד מגוונות: למשל שיתוף על אירועי הגאווה, שיתוף ילדים בתכנון המרחב הציבורי בבבתי ספר, תושבים וותיקים (דיילים עם אייפדים הגיעו למוקדי פעילות של תושבים וותיקים ועזרו להם לענות על השאלון), צעירים ובני נוער.

{{ tab.tablesClient.title }}

סינון עבור טבלת "{{ tab.tablesClient.title }}"
  • מסנן לפי שדה {{ filter.Name }}. לפתיחת המסנן יש ללחוץ Enter, המעבר בין האפשרויות מתבצע בעזרת Tab ולחיצת Enter לבחירה. לסגירה יש ללחוץ Esc.

    {{ filter.Name }}:

חיפוש
{{ tab.tablesClient.title }}
{{ header.Caption }}  

{{ tab.tablesClient.title }}

סינון עבור טבלת "{{ tab.tablesClient.title }}"
  • מסנן לפי שדה {{ filter.Name }}. לפתיחת המסנן יש ללחוץ Enter, המעבר בין האפשרויות מתבצע בעזרת Tab ולחיצת Enter לבחירה. לסגירה יש ללחוץ Esc.

    {{ filter.Name }}:

חיפוש
{{ tab.tablesClient.title }}
{{ header.Caption }}  
{{ pb.phoneBookClient.title }}
{{item.headerStr}}

{{ pb.getName(item); }}

  • {{ pb.phoneBookClient.titleTab1 }}
{{ item.imgalt }}
alternative text

{{item.Adjective.Value}} {{item.LinkTitle.Value}}

{{item.position.Value}}

{{item.email.Caption}}:

{{item.phone1.Caption}}:

{{item.phone1.Value}}

{{item.fax.Caption}}:

{{item.fax.Value}}

כתובת:

{{ item.address1.Value }}

{{ item.building.Value }}

קומה {{ item.floor.Value }}

חדר {{ item.room.Value }}

{{item.longURL.Caption}}: