מידע להיתר

על פי התקנות, תהליך הרישוי מתחיל בהגשת בקשה למידע להיתר.
תיק המידע יכלול מידע ממוקד לגבי העבודה המבוקשת,  מבחינה מרחבית: התוכניות אשר חלות על המקום, זכויות הבנייה, השימושים המותרים, הגבלות הבנייה, מידע על התשתיות. כן, יוצגו בו כל הדרישות, ההנחיות והתנאים להמשך הליך הרישוי עד שלב תעודת הגמר.

 

מינהל ההנדסה מטפל בבקשות למידע להיתר המוגשות דרך אתר מנהל התכנון במשרד האוצר. באתר זה תוכלו לקבל מידע על הסטטוס של הטיפול בבקשה ועל המועד המדויק לסיום כל שלב בתהליך החל מה- 04/09/2018 זמן הטיפול בבקשה למידע הינו 30 ימי עבודה.

לפי תקנות הרישוי 2016 תהליך הרישוי יטופל בידי עורך בקשה בלבד מתחילת המידע להיתר ועד קבלת תעודת גמר.

 

דגשים להגשת בקשה למידע להיתר

על פי תקנות הרישוי, לבקשה למידע חובה לצרף:

  •  מפת מדידה, על פי תקנות המדידות (2016) מעודכנת לשנה האחרונה.
  •  קובץ תצלומי המקרקעין מכל החזיתות בציון מועד הצילום. חשוב שהתמונות יהיו עדכניות סמוך להגשת הבקשה למידע, ויצוין מיקומן בנכס לעומת הרחוב או רוחות השמים.
  • שובר תשלום אגרת מידע.

כדי להימנע מהחזרת הבקשה להבהרות נוספות, הנכם מתבקשים לצרף את המסמכים הבאים כדי להבהיר את בקשתכם:

  1. בבקשות לתוספת בנייה/שינויים, סכמה המראה את מיקום התוספת המבוקשת ביחס לבניין והמגרש. בבקשה לתוספת בנייה ושינויים, יש לתאר את קומת הקרקע: מלאה/בנויה חלקית/מפולשת.
  2. מקום בו נדרשים בתוכנית הכנת ואישור תוכנית עיצוב/תוכנית בינוי כתנאי להיתר, אישור תוכנית בינוי יהיה תנאי להגשת תיק מידע.
  3. כאשר העבודה נדרשת לחניה, על פי תקנות החניה, הצגת סוג הפתרון המוצע. בבקשה לחניה פיזית יש לבחור בשדה המתאים בפנייה "בקשה לשינוי הסדר תנועה".
  4. בבקשות לבנייה חדשה יש לציין אם הבנייה המבוקשת הינה בקיר משותף ובאיזה צד.
  5. בבקשות לשימוש חורג בקומת מרתף/קומת קרקע: חתך דרך המקום עד מפלס הקרקע שמעבר לגבול המגרש, לרבות סימון קווי גובה ומפלס 0.0+. ביתר הבקשות לשימוש חורג יש לציין את הקומה, מיקום בקומה, ושטח.
  6. ככלל, אין לבחור את מסלול "אחר", הואיל ואין שאלות מנחות במסלול זה. במקרים חריגים, אם בחרתם במסלול זה, יש לצרף סכמת המתארת את הבקשה בנוסף לתיאור מילולי, ככל שניתן. 


הנחיות אזוריות נוספות

  1. בבקשות לבנייה בשכונת התקווה, נסח טאבו מעודכן. 
  2. הבקשות לתוספת בנייה/בנייה חדשה בשכונת פלורנטין, יש לציין על גבי מפת המדידה לפחות שתי מידות רוחב הגובלות במגרש המבוקש לבנייה.
  3. בקשה לאיחוד חלקות מכוח התוכניות הנ"ל תיבחן על פי הקריטריונים המפורטים במסמך "קריטריונים לבחינת בקשות לאיחוד חלקות או לבניה בקיר משותף רובעים 3, 4.

נוהל פעילויות, הקודמות להגשת בקשה למידע לאיחוד חלקות ברובע 3 (תוכנית 3616א) ורובע 4 (תוכנית 3729א):
א. הבקשה לאיחוד חלקות תועבר לגברת ליטל אגאג'ני במייל agagani_l@mail.tel-aviv.gov.il האחראית על הסדרי קרקע באגף התכנון ותכלול את המסמכים הבאים:

  • מילוי הפרטים בקובץ המצורף - לרבות הנימוקים התכנוניים לבקשת האיחוד.
  • תצהיר עו"ד בדבר הסכמות של 75% מבעלי דירות בכל אחת מהחלקות.
  • מצגת הכוללת את הבאים:
    תרשים סביבה עם מיקום המגרשים.
    צילומי המבנים במצב הקיים.
    תוכנית קומת קרקע כולל פיתוח.
    הדמיות של התכנון המוצע ברקע הבנייה הקיימת בסביבה.
    מפת מדידה - במקרים מיוחדים לפי שיקול דעת מחלקת תכנון מרכז.

ב. החלטת רשות רישוי בעניין הבקשה לאיחוד חלקות תועבר לעורך הבקשה.
ג. אחרי קבלת החלטת רשות רישוי ניתן יהיה לבקש תיק מידע לבנייה חדשה בחלקה המאוחדת, בצירוף ההחלטה.


הנחיות נוספות להגשת בקשה למידע - הכוללת בקשה לתמריצים מכוח תמ"א 38

בהיעדר היתר בנייה בתיק בניין, ככלל, נטל הראיה להוכיח כי המבנה נבנה כדין מונה על המבקש, למעט בבניינים שנבנו לפני קום המדינה, לגביהם קמה חזקה שהבניינים נבנו כדין. חזקה זו ניתנה לסתירה על פי ראיות ממשיות. ההכרעה בבקשות תהא בכל מקרה לגופו ונוכח נסיבותיו.

  1. לגבי מבנים שנבנו לפני קום המדינה - נדרש לצרף למסמכי הבקשה למידע את המסמכים הבאים:
    א. תצלום אוויר המעיד על קיומו של המבנה לפני קום המדינה או בסמיכות לקום המדינה. תצלום האוויר יאושר על ידי מומחה לפענוח תצלומי אוויר.
    ב. חוות דעת של מודד מוסמך, המתייחסת להיקף המבנה כפי שמופיע בתצלום האוויר וכוללת השוואה בין קונטור המבנה בתצלום האוויר לבין קונטור המבנה הקיים, לשיטת המבקש.
  2. לגבי מבנים שנבנו לאחר קום המדינה - נדרש לצרף למסמכי הבקשה למידע את המסמכים הבאים:
    א. תצלום אוויר המעיד על קיומו של המבנה הן סמוך להקמתו והן סמוך להגשת הבקשה למידע. תצלומי האוויר יאושרו על ידי מומחה לפענוח תצלומי אוויר.
    ב. כל המסמכים מתיק הבניין העירוני, המעידים הן כי המבנה נבנה כדין, הן בכל הנוגע לשימוש שנעשה בו והן בנוגע למועד הקמתו.
    ג. חוות דעת מקצועית מטעם עורך הבקשה בהתאם לבדיקה שערך, שהבניין תואם את התוכנית שחלה על המקום בעת הקמתו, לרבות פירוט ממצאי הבדיקה.


תשלום אגרת מידע להיתר

בעת הגשת בקשה לקבלת המידע להיתר, כתנאי לקליטתה, יש לצרף את שובר התשלום (המתקבל בדואר האלקטרוני לאחר מילוי פרטים במערכת) ואת אישור תשלום האגרה.
נכון לתאריך 15/06/2019 סכום האגרה הינו 194 ₪.
הליך התשלום מתחיל מהפקת שובר עבור בקשת מידע להיתר, בו יש למלא את פרטי עורך הבקשה, פרטי מבקש הבקשה, כתובת הבקשה, ומהות הבקשה. אישור להנפקת השובר יישלח לעורך הבקשה למידע ולמבקש המידע בדוא"ל.  באפשרותכם להדפיס את השובר ולהמשיך בהליך תשלום האגרה במהלך תקופת התוקף של השובר באתר העירייה > תושבים > תשלומים > בקשת מידע להיתר בנייה
בבחירת האפשרות "תשלום שובר" תועברו לדף שבו תידרשו להזין את פרטי האשראי, ובסיום ההליך תועברו לאישור תשלום. 

{{ pb.phoneBookClient.title }}
{{item.headerStr}}

{{ item.LinkTitle.Value }}

{{item.phone1.Caption}}:

{{ item.phone1.Value }} {{ item.extension1.Value != ''? ', ' + pb.phoneBookClient.shluha + ' ' + item.extension1.Value : '' }}

{{ item.phone2.Value }} {{ item.extension2.Value != ''? ', ' + pb.phoneBookClient.shluha + ' ' + item.extension2.Value : '' }}

{{ item.phone3.Value }} {{ item.extension3.Value != ''? ', ' + pb.phoneBookClient.shluha + ' ' + item.extension3.Value : '' }}

{{ item.phone4.Value }} {{ item.extension4.Value != ''? ', ' + pb.phoneBookClient.shluha + ' ' + item.extension4.Value : '' }}

{{ item.phone5.Value }} {{ item.extension5.Value != ''? ', ' + pb.phoneBookClient.shluha + ' ' + item.extension5.Value : '' }}

{{item.phoneHours.Caption}}:

{{item.email.Caption}}:

פקס:

{{item.officeHours.Caption}}:

{{item.messages.Caption}}:

{{item.postAddress.Caption}}:

כתובת:

{{ item.FullAdress.Value }}

קישורים:

{{ note.LinkTitle.Value }}:

שירותי המרכז:

{{ item.servicesProvided.Value }}

טפסים מקוונים: