מערכת הסעת המונים - רכבת ישראל ונתיבים מהירים

פרויקט הנתיבים המהירים

פרויקט הנתיבים המהירים, המבוצע בימים אלה על ידי משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי איילון, נועד לאפשר לציבור חלופה נוחה ויעילה לפקקי התנועה בכניסה וביציאה מתל אביב-יפו.

הנתיבים מיועדים לנסיעה של תחבורה ציבורית, שאטלים ותחבורה שיתופית וייסללו לאורך הצירים המרכזיים הנכנסים לתל אביב-יפו: מראשון לציון, דרך תל אביב עד נתניה ובחזרה, ומראש העין, דרך כביש 5 עד התמזגות עם נתיבי איילון בגלילות - ובחזרה. בסך הכל יוגדרו כ-110 ק"מ של נתיבים מהירים מנוהלים במטרופולין תל אביב-יפו. הנתיבים יתווספו לנתיבי הנסיעה כיום, ולא יילקחו מתוך נתיבים קיימים.
במסגרת הפרויקט, יוקמו בשולי המטרופולין, בנקודות הכניסה לנתיבים המהירים, חמישה חניוני "חנה וסע" ענקיים, הגדולים מסוגם בארץ, אשר יכללו כ-24 אלף מקומות חניה. מדי יום יוכלו עשרות אלפי אנשים להיכנס לאזורי התעסוקה בשאטלים מהירים, נוחים וללא תשלום, אשר ייצאו בתדירות גבוהה מאוד בשעות השיא.

פרויקט זה, שהקמתו צפויה להסתיים בשנת 2025, כרוך בעבודות תשתית מורכבות לאורך הצירים הבין עירוניים, לצורך הקמת החניונים ומחלפי הגישה שיובילו אליהם. עבודות אלה מחייבות סגירה של כמה נתיבים בחלק מהצירים, שינויים בהסדרי התנועה בסביבת אתרי העבודות ובכניסות וביציאות מהמחלפים השונים לאורך נתיבי איילון. בעת העבודות

הקיבולת לאורך נתיבי איילון צפויה להצטמצם בכ-15%.


אז מה הסטטוס?

החלו עבודות לסלילת הנתיבים לאורך נתיבי איילון וכביש החוף (מקטעים 1 ,2 ו-3 במפה המצורפת).


נתיבים מהירים באתר נתיבי איילון >>

לצפייה במפת הנתיבים המהירים, בחלוקה למקטעים >>

תכנית פיתוח רכבת ישראל

קרדיט: נועה גוטמן
רשת הרכבות הארצית המחברת היום כ-70 תחנות ברחבי המדינה, מסיעה עשרות אלפי אנשים בכל יום ל-4 התחנות הקיימות בתל אביב-יפו:
ההגנה - בסמוך לתחנה המרכזית.
השלום - בסמוך למרכז התעסוקה הארצי ובקרבת הקו האדום.
ארלוזורוב - סבידור הנה התחנה העמוסה בישראל. בעתיד תתחבר לקו האדום והסגול של הרכבת הקלה.
האוניברסיטה - מרכז הירידים עם חיבור לקו הירוק ולאוניברסיטה. 

כדי להביא את הנוסעים הרבים למרכז מטרופולין תל אביב, רשת הרכבות הארצית מבוססת כיום על שלוש מסילות העוברות ברצועת האיילון. המסילה הרביעית, שאת עבודות ההכנה אליה התחילו בשנת 2019, עתידה לפעול בשנת 2026 ולהגדיל את מספר הרכבות מ-17 ל-23 רכבות לשעה, לכל כיוון.
בנוסף לכך, מקדמת המדינה, באמצעות חברת נתיבי ישראל, תכנון של שתי מסילות תת-קרקעיות (5 ו-6), העתידות לחבר בין המטרופולינים הגדולים (ירושלים, באר שבע וחיפה) באמצעות רכבות הנוסעות במהירות של 250 קמ"ש. צמד המסילות הללו יגדיל את תדירות הרכבות באיילון ל-34 רכבות בשעה, כלומר רכבת בכל פחות מ-2 דקות.
לצד קידום מסילות הברזל, בקרוב עתידה המדינה לסיים את עבודות חשמול המסילות באיילון. ולבסוף, תחנות הרכבת עצמן - המקומות בהם הנוסעים פוגשים את העיר ואת אמצעי התחבורה המשלימים. בתחנות תל אביב-יפו מקודמות תכניות לשיפור הנגישות וליצירת טרמינלים מטרופולינים נרחבים, בדגש על יצירת מענה נוח ומזמין לנוסעי התחבורה הציבורית, להולכי הרגל ולרוכבי האופניים.


אז מה הסטטוס?

בימים אלה מתקיימות עבודות בפארק אריאל שרון כדי לאפשר צמצום של תעלת האיילון, לצורך הוספת מסילה. בנוסף, הסתיימו עבודות החשמול באיילון עד לסבידור, וכעת ממשיכות צפונה לכיוון הרצליה.

פרויקט המסילה הרביעית באיילון

{{ pb.phoneBookClient.title }}

{{item.headerStr}}

{{ item.LinkTitle.Value }}

{{item.phone1.Caption}}:

{{ item.phone1.Value }} {{ item.extension1.Value != ''? ', ' + pb.phoneBookClient.shluha + ' ' + item.extension1.Value : '' }}

{{ item.phone2.Value }} {{ item.extension2.Value != ''? ', ' + pb.phoneBookClient.shluha + ' ' + item.extension2.Value : '' }}

{{ item.phone3.Value }} {{ item.extension3.Value != ''? ', ' + pb.phoneBookClient.shluha + ' ' + item.extension3.Value : '' }}

{{ item.phone4.Value }} {{ item.extension4.Value != ''? ', ' + pb.phoneBookClient.shluha + ' ' + item.extension4.Value : '' }}

{{ item.phone5.Value }} {{ item.extension5.Value != ''? ', ' + pb.phoneBookClient.shluha + ' ' + item.extension5.Value : '' }}

{{item.phoneHours.Caption}}:

{{item.email.Caption}}:

פקס:

{{item.officeHours.Caption}}:

{{item.messages.Caption}}:

{{item.postAddress.Caption}}:

כתובת:

{{ item.FullAdress.Value }}

קישורים:

{{ note.LinkTitle.Value }}:

שירותי המרכז:

{{ item.servicesProvided.Value }}

טפסים מקוונים: