רישוי ופיקוח בנייה

ביצוע עבודה הדורשת שימוש או תפיסת שטח ציבורי

ביצוע עבודה במרחב הציבורי דורשת הוצאת רישיון עבודה.

הרישיון ניתן בגין שימוש בשטח ציבורי (כביש, מדרכה, גינה) לצורכי עבודות הריסה, דיפון וחפירה, בנייה ופיתוח הכוללות פריקה וטעינה, שטח התארגנות והצבת כלים מכניים.
שימו לב: על מנת לבצע חפירה במרחב הציבורי יש להגיש בקשה למרכז העירוני לתיאום הנדסי.


הנחיות והבהרות:

  • מגיש הבקשה חייב להצטייד בהיתר הריסה/בנייה/חפירה או היתר שיפוץ בתוקף
  • הגשת הבקשה וקבלת הרישיון אינן כרוכות בעלות כספית
  • במקרים בהם קיים שימוש בשטח ציבורי לצרכי בנייה, ישלם מגיש הבקשה עבור הרישיון לתפיסת השטח באמצעות שובר של העירייה
  • בנוסף למידע המופיע בעמוד זה, ניתן לקבל הדרכה במרכז העירוני לתיאום הנדסי

מי רשאי להגיש את הבקשה?

בעל היתר​ הבנייה או השיפוץ. אם מגיש הבקשה אינו בעל ההיתר, יש להצטייד בייפוי כח.

שלבי התהליך לקבלת רישיון זמני לביצוע עבודה הדורשת חסימת שטח ציבורי:

שלב א' – באחריות מבקש הבקשה להגיש תכנית הסדרי תנועה ע"י מהנדס תנועה מוסמך ובהתאם להנחיות אגף התנועה

תכנית הסדרי תנועה תכלול מענה לכלל העבודות שמתבצעות בשטח כגון: עבודות הריסה, דיפון וחפירה, בנייה ופיתוח וכוללים את הסדרי התנועה החליפיים, הסטות תנועה, מעבר נגיש ובטוח להולכי הרגל וכדומה.

שלב ב' - קיום וועדת התייעצות​

במסגרת וועדת התייעצות יוצגו תכניות הסדרי התנועה הזמניים ע"י מהנדס התנועה מטעם מבקש הבקשה.

הרכב הועדה:

  • נציג המרכז העירוני לתיאום הנדסי
  • נציג משטרה
  • נציג אגף התנועה של העירייה
  • נציג פיקוח על הבנייה של העירייה
  • מגיש הבקשה ומתכנן הסדרי התנועה הזמניים

 תהליך:

  • מגיש הבקשה יגיש את התכניות דרך מערכת "תיאום פלוס"
  • מרכזת וועדת התייעצות קובעת תאריך לוועדה ושולחת זימון למשתתפי הוועדה
  • קיום דיון במסגרת הוועדה בהתאם לתאריך שנקבע
  • במידה וידרשו תיקונים, על מתכנן התנועה להגיש תכנית מעודכנת דרך מערכת "תיאום פלוס" לפי סיכום הפרוטוקול ובהנחיית הועדה
  • קבלת פרוטוקול חתום ע"י כלל הגורמים המוסמכים
  • הגשת בקשה לרישיון ע"י היזם/קבלן בצירוף המסמכים למערכת "תיאום פלוס"

 שימו לבהועדה תדון בבקשות הקשורות לבנייה רק לאחר החלטת וועדה, היתר בנייה, היתר הריסה או היתר שיפוץ בתוקף

שלב ג' - הגשת הבקשה לרישיון

יש להגיש במערכת "תיאום פלוס" בקשה לרישיון לביצוע העבודה בצירוף המסמכים הנדרשים.

שלב ד' – תהליך מתן הרישיון על ידי העירייה ותשלום דמי שימוש בגין שימוש בשטח ציבורי

  1. מגיש הבקשה יקבל הודעה במערכת בשם "תיאום פלוס" שהבקשה נקלטה והועברה לטיפול הגורמים הרלוונטיים, תהליך שאורך כשלושה ימי עבודה.
  2. העברה לאישור משטרה (כ-10 ימי עבודה).
  3. הנפקת שובר תשלום.​

שלב ה' - קבלת הרישיון

תהליך הנפקת הרישיון בכפוף להשלמת המסמכים

הודעה על הנפקת הרישיון תימסר במייל למגיש הבקשה והקבלן.

מגיש הבקשה יתבקש לחתום על כתב התחייבות חתום על ידי קבלן במערכת התיאום (חתימה דיגיטלית)

שימו לב: אין לבצע עבודת בנייה ללא קבלת אישור להתחלת עבודה ממחלקת פיקוח על הבנייה.​

{{ pb.phoneBookClient.title }}

{{item.headerStr}}

{{ item.LinkTitle.Value }}

{{item.Manager.Caption}}:

{{item.Manager_position.Caption}}:

{{item.phone1.Caption}}:

{{ item.phone1.Value }}

{{item.phone2.Caption}}:

{{ item.phone2.Value }}

{{item.phoneHours.Caption}}:

{{item.calculatedFax.Caption}}:

{{item.FullAdress.Caption}}:

{{item.addresscomments.Caption}}:

{{item.officeHours.Caption}}:

{{item.postAddress.Caption}}:

{{item.email.Caption}}:

{{item.messages.Caption}}:

{{item.Website.Caption}}:

{{item.DirectForm.Caption}}:

{{item.longURL.Caption}}:

שירותי המרכז:

{{ item.servicesProvided.Value }}

טפסים מקוונים:

{{item.AccessibilityCoordinator.Caption}}:

{{item.CoordinatorPhone.Caption}}:

{{item.CoordinatorEmail.Caption}}:

{{item.Accessibility.Caption}}:

{{item.accessibilitysetting.Caption}}:

{{item.AccessibilityNotes.Caption}}:

חזרה לתחילת העמוד