תנועה וחניה

אסטרטגיה - היפוך הפירמידה

המטרה היא ניידות, נגישות שווה למקומות שונים ולהזדמנויות חדשות: לתעסוקה, למפגשים בין אנשים, לבילוי ולפנאי. תחבורה יעילה היא הכלי שבאמצעותו אפשר להשיג את המטרה הזאת. במובן הזה חזון העירייה לתחבורה בת קיימא רואה את היכולת להתנייד בעיר כאחד מהשירותים שצריכים להינתן לתושבות ולתושבי העיר, ולא תוצאה הנובעת מבעלות על כלי רכב פרטי.
לכן, המשימה שלנו כעירייה וכתושבים בשנים הקרובות היא "להפוך את הפירמידה": 


{{ im.imageGalleryClient.title }}

מעל לכל, הולכות והולכי הרגל אשר להם מגיעה הבכורה במרחב העירוני. מייד אחריהם, נוסעות ונוסעי התחבורה הציבורית והשיתופית, ורוכבות ורוכבי האופניים והקורקינטים. אחריהם - האופנועים ורכבי החלוקה המסחריים (החשובים לפעילות המסחרית של העיר), ולבסוף - הרכב הפרטי.​

היתרונות של פיתוח עירוניות המבוססת על תחבורה בת קיימא רבים:

1. בטיחות כלל משתמשי הדרך


בטיחות הולכי הרגל והרוכבים בכלים האישיים תגבר, אם נשכיל להפריד בין נתיבי התנועה ולייצר תשתיות נפרדות לתנועת אופניים, לצד מיתון המהירות וצמצום השימוש ברכב הפרטי.הניסיון העולמי מלמד שערים בעלות שימוש גבוהה באמצעי תחבורה בני קיימא מעמידות רמת בטיחות גבוהה לכלל התושבים והמבקרים בה.
 


2. ניצול טוב יותר של המרחב הזמין


שטחו המוגבל של הרחוב מחייב החלטה ערכית לגבי חלוקה מושכלת של המרחב בין משתמשי הדרך השונים.
כך למשל, בנתיב שרוחבו 3 מטרים אפשר להסיע בשעה אחת מעט פחות מ-1000 נוסעים ברכב פרטי, כמות כפולה של רוכבי אופניים, כמות משולשת של הולכי רגל ופי 5 עד 10 בתחבורה ציבורית (5,000 נוסעים בשעה באוטובוסים ויותר מ- 10,000 נוסעים ברכבת קלה).

3. הורדת יוקר המחיה

קרדיט: כפיר סיוון 
 

אחזקת רכב בישראל עולה למשק בית כ-30 אלף ש"ח בממוצע בשנה, בעוד שהליכה ברגל ורכיבה על אופניים הם אמצעי תחבורה זמינים שאינם עולים כסף. גם התניידות בתחבורה ציבורית זולה משמעותית מאחזקת רכב פרטי.


4. תועלת סביבתית

  
 
הידעתם? "טביעת הרגל" הסביבתית של הולכי הרגל, רוכבי האופניים ומשתמשי התחבורה הציבורית נמוכה עשרות מונים מזו של מי שבוחרים לנסוע ברכב הפרטי. זאת, מכיוון ש"טביעת הרגל" שמשאיר אחריו הרכב הפרטי מורכבת מזיהום האוויר ומהרעש הנפלט מכלי הרכב, מהשטח (אספלט) הנדרש לטובת תנועת כלי הרכב והחניה שלהם - וכמובן, מהנזק הסביבתי הנגרם מייצור כלי הרכב עצמם ומתחנות הדלק הנדרשות להנעתם.

5. חיזוק הקהילתיות והסולידריות החברתית

  
 
חלק מרכזי מההוויה העירונית הוא היכולת לייצר מפגשים אקראיים בין עוברי אורח. מפגשים כאלה קורים בין הולכי רגל, רוכבי אופניים ומשתמשי התחבורה הציבורית ומגבירים את תחושת השייכות והקהילתיות במרחב העירוני. הסולידריות החברתית מתחזקת כאשר תושבי העיר, לצד המבקרים בה, נפגשים ברחוב, נותנים כתף זה לזה בשעת צרה ומסתכלים זה לזה בגובה העיניים.

6. קידום המסחר העירוני

  
 

רחובות מסחריים בעיר הם חלק אורגני מעירוניות תוססת. בתי קפה, מסעדות, חנויות, מרכזים קהילתיים, מוסדות תרבות וכיוצא באלה מספקים עניין ואופי לרחובות הראשיים בערים רבות. מחקרים בין-לאומיים מצביעים על כך שהמסחר ברחובות פורח, דווקא ברחובות בהם תנועת הולכי הרגל, רוכבי האופניים ומשתמשי התחבורה הציבורית גדולה, להבדיל מכבישים בהם המכוניות חולפות עם עניין מועט במתרחש במרחב.

7. שמירה על הבריאות

קרדיט: נירי גותמן 
 
בחירה בהליכה ברגל וברכיבה על אופניים ​​כאמצעי התניידות מועדפים, מאפשרת שילוב של פעילות גופנית יומיומית בסדר היום שלנו.  מחקרים רבים מצביעים על חשיבותה הרבה של פעילות גופנית במניעה של מגוון מחלות, ובשיפור הבריאות הפיזית והנפשית.
לסיכום, חשוב שנבין את המשמעות הרחבה של תמונת התחבורה החדשה בעיר: הכוונה אינה לכך שאין מקום לשימוש ברכב פרטי בתל אביב-יפו. נהפוך הוא, לרכב הפרטי יתרונות רבים, במקומות מסוימים, בשעות מסוימות ולקהלים מסוימים. אבל באופן מערכתי, ולאור מגוון היתרונות והאילוצים שהוצגו עד כה, השימוש ברכב הפרטי צריך להצטמצם, לטובת העדפת החלופות האחרות.

{{ pb.phoneBookClient.title }}

{{item.headerStr}}

{{ item.LinkTitle.Value }}

{{item.Manager.Caption}}:

{{item.Manager_position.Caption}}:

{{item.phone1.Caption}}:

{{ item.phone1.Value }}

{{item.phone2.Caption}}:

{{ item.phone2.Value }}

{{item.phoneHours.Caption}}:

{{item.calculatedFax.Caption}}:

{{item.FullAdress.Caption}}:

{{item.addresscomments.Caption}}:

{{item.officeHours.Caption}}:

{{item.postAddress.Caption}}:

{{item.email.Caption}}:

{{item.messages.Caption}}:

{{item.Website.Caption}}:

{{item.DirectForm.Caption}}:

{{item.longURL.Caption}}:

שירותי המרכז:

{{ item.servicesProvided.Value }}

טפסים מקוונים:

{{item.AccessibilityCoordinator.Caption}}:

{{item.CoordinatorPhone.Caption}}:

{{item.CoordinatorEmail.Caption}}:

{{item.Accessibility.Caption}}:

{{item.accessibilitysetting.Caption}}:

{{item.AccessibilityNotes.Caption}}:

חזרה לתחילת העמוד