תנועה וחניה

חזון התחבורה העירוני

קרדיט: ברק ברינקר

בשנים הקרובות, אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של תל אביב-יפו  הוא פיתוח מערכות הסעת המונים ואמצעי תחבורה בני קיימא, שיהוו חלופה טובה לרכב הפרטי ויספקו לתושבי העיר ולמבקרים בה מגוון חלופות תחבורתיות להתניידות בטוחה, מהירה, נוחה, זולה ובריאה , בדומה לנעשה בערים המובילות בעולם.

 

המגוון התחבורתי יכלול, בין היתר, מערכות הסעת המונים מסילתיות כגון רכבת קלה, מטרו, נתיבים מהירים ורכבת ישראל (לבאים מחוץ לעיר), אוטובוסים חשמליים, תחבורה ציבורית לפי ביקוש, שאטלים ומוניות רבות קיבולת. כל זאת לצד אמצעי התניידות אישיים כגון אופניים, קורקינטים וכמובן - שיפור תנאי ההליכה ברגל כאמצעי התניידות נוח למרחקים קצרים ובינוניים בעיר.
 
הרכב הפרטי ימשיך להוות חלופה נוחה ויעילה לחלק מהתושבים, במקומות ובזמן מסוים, אך היקף השימוש בו יקטן משמעותית.

למה זה נחוץ?

  
 

חשוב שתדעו: העיר שלנו מצטופפת ואוכלוסייתה צפויה להכפיל את עצמה בתוך כ-30 שנים. בתוך שטח גיאוגרפי מוגבל, שגם מארח מדי יום כחצי מיליון אנשים ונשים שבאים מחוץ לעיר כדי לעבוד ולבלות, אין לנו ברירה אחרת אלא לשנות את האופן שבו אנו מתניידים. זה הדבר האחראי והנכון לעשות.


צילום: אילן ספרא


כדי להגיע במהירות וביעילות ליעד שלנו (ולא לעמוד בפקקי תנועה שרק הולכים ומתארכים), כדי לשמור על הסביבה (ועל הכיס) וכדי לשמור על מרקם עירוני וקהילתי חי ותוסס.

השינוי בדרך - חזון התחבורה של תל אביב-יפו

איך תראה תל אביב יפו בשנת 2040?

לקריאה נוספת על החזון העירוני ועל היישום שלו כאן אצלנו בעיר:

חזרה לתחילת העמוד