לנהל שינויים פנימיים וחיצוניים בארגון באופן מקצועי, שיטתי ויזום, תוך מתן מענה למציאות הארגונית המשתנה.
דיסציפלינת ניהול השינוי מחברת בין עולם הפסיכולוגיה הארגונית העוסקת בפן האנושי-התנהגותי לבין עולמות משלימים - כמו אסטרטגיה, לטכנולוגיה ותהליכי עבודה.
משימות מרכזיות בניהול השינוי:
- זיהוי והבנת הצורך הארגוני, האתגרים החדשים ובחינת הבשלות והמוכנות לשינוי
- זיהוי בעלי העניין והאוכלוסיות עמן יתבצע יישום השינוי ותזמון העבודה עם כל אוכלוסייה
- גיבוש הרציונל לשינוי וחידוד המסרים הנוגעים לערך השינוי
- גיבוש אסטרטגיה ניהולית להטמעת השינוי
- ניהול היישום וההטמעה בשטח (פיתוח מסוגלות מקצועית, הקניית כלים ומיומנויות, התמודדות עם התנגדויות)
- שילוב היבטי תקשורת פנים ארגונית לקידום הדיאלוג בנושא השינוי: ניהול אופן העברת המסרים, ציור מפת השינויים כך שהמנהלים והעובדים ידעו להסביר ולשווק את השינוי גם ללקוחות העיריה