שירותי תחבורה משלימים

במקביל לקווי האוטובוסים הסדירים הפועלים בעיר, ברחבי העיר זמינים לציבור שירותי תחבורה ציבורית נוספים, הפועלים כאמצעי משלים לפריסה הקיימת:

באבל דן


Bubble"" הוא שירות נסיעות משותפות לפי קריאה, המופעל באמצעות החברות VIA ודן-יוניטד. השירות מאפשר הזמנת נסיעות באמצעות אפליקציה, אל תחנות אוטובוס קרובות לנקודת המוצא או היעד. זאת באופן שמאחד כמה נוסעים לכדי נסיעה אחת משותפת, חלקית או מלאה, על ידי מציאת התאמה בין המזמינים.

 

Bubble"" הוא ניסוי ביוזמה ממשלתית, המסובסד ע"י המדינה ונועד, בין היתר, לבחון את האפשרות לשימוש בשירות נסיעות שיתופי בהיקף רחב יותר. 

השירות אמנם יקר יותר מנסיעה רגילה באוטובוס, אבל בדרך כלל גם זול יותר מנסיעה במונית. 

לאתר באבל דן >>

מוניות שירות

מונית שירות, היא מונית הנוסעת במסלול קבוע מראש, שלאורכו היא מעלה ומורידה נוסעים בהרמת יד. קווי השירות הפועלים כיום בעיר, מופעלים על ידי מערך של רכבים המכילים עד 10 נוסעים בו זמנית, כאשר חלק מהקווים פועלים גם בשעות הלילה, בסופי שבוע ובחגים.
למוניות השירות יתרונות רבים: 
  • גמישות לתפעול, המאפשר נסיעה ברחובות בהם אוטובוסים לא יכולים לעבור ותדירות גמישה.
  • אפשרות לרדת ולעלות מהמונית לאורך כל תוואי הנסיעה (ולא רק בתחנות קבועות מראש).
  • האפשרות לשלם מוניות באמצעות ה"רב קו" ובכך ליהנות מההנחות הקבועות בחוק (תלמידים, פנסיונרים, סטודנטים וכיוצ"ב).
בתל- אביב - יפו פועלים כיום 4 קווי שירות עירוניים: 4 , 4א , 5 ו-16, ומספר קווי שירות בין עירוניים המגיעים מערי אזור גוש דן והשרון.
אנו מקוים שבמהלך שנת 2020 תתממש הרפורמה הגדולה בתחום בהובלת משרד התחבורה, במסגרתה יתווספו  10 קווים בין עירוניים חדשים. בהמשך מתכננת המדינה לשלב צי רכבים חשמלי או היברידי.
מוניות השירות משדרות מידע בזמן אמת אודות מיקומן ומופיעות באפליקציות התחבורה השונות.

שאטל יפואית

"יפואית" הוא שירות הסעות (שאטל) שנוסע במסלול מעגלי ברחובות הסמוכים לשדרות ירושלים - ללא תשלום - ומאפשר נגישות קלה לתחבורה הציבורית ולמוקדי עניין ביפו.
 
היפואית מופעלת על ידי עיריית תל אביב–יפו במימון חברת נת"ע, עוצרת ב"הרמת יד" לאורך תוואי הנסיעה, ופועלת מדי עשר דקות בימים א'-ה', בשעות 22:00-06:30, ביום שישי בשעות 16:00-06:30 ובמוצאי שבת עד שעה 22:00. מסלול השאטל משולב במערך המידע של אפליקציות התחבורה השונות.


תחילת המיזם בהודעת משרד התחבורה וחברת נת"ע על כוונתם להסיט את התחבורה הציבורית משדרות ירושלים לטובת העבודות של הרכבת הקלה. בתגובה לכך, דרשה עיריית תל אביב-יפו תגבור משמעותי של רשת התחבורה הציבורית ברחובות הסמוכים, והפעלת שאטל חינמי שיאפשר נגישות למרחב הסמוך לשדרות ירושלים. כך נולדה היפואית, אשר החלה לפעול במאי 2019.

שאטל רמת החייל ושאטל עתידים

שאטל חינמי המחבר בין תחנת הרכבת בני ברק אל אזור התעסוקה רמת החייל ועוצר ב-4 תחנות לאורך רחוב ראול וולנברג. השאטל מופעל על ידי רכבת ישראל בשיתוף העירייה ונוסעים בו כ-1,100 נוסעים מדי יום. השאטל פועל בשעות 6:45 - 10:15 ובשעות 15:45 - 19:15 ומתואם עם מועדי הגעת הרכבות.
כמו כן, מפעילה חברת עתידים בשיתוף רכבת ישראל שאטל נוסף למתחם עתידים עצמו. 
השימוש כרוך ברישום מראש.