רישוי עסקים

הדרכה והכוונה ראשונית לעסק חדש

אנו מודעים לרצון לנצל הזדמנויות עסקיות בתהליך הקמה של עסק חדש. עם זאת, בטרם פתיחת העסק או בטרם ביצוע התחייבות ארוכת טווח בגינו כגון חתימת חוזה שכירות, חשוב לבדוק מספר נושאים שיוכלו לחסוך לכם זמן ומשאבים רבים.

ריכזנו כאן כמה טיפים שכדאי לקחת לתשומת לבכם. טיפים אלו אינם מחליפים עיון מעמיק במידע המוקדם על הכתובת שבה הינכם מעוניינים לפתוח את העסק, או בדרישות המקדמיות לקבלת רישיון.

לפני פתיחה של עסק חדש או חתימה על הסכם שכירות מחייב לעסק בעיר תל אביב-יפו, חשוב מאוד לבצע בירור מלא בדפי מידע מוקדם מה חל בכתובת שבה הנכם מעוניינים לפתוח את העסק (מדיניות עירונית או תב"ע), מה מותר ומה אסור לפתוח במקום, ובפרט הצורך בהיתר לשימוש חורג בנכס.

על מנת לקבל רישיון לניהול עסק, ריכזנו עבורכם את כל הנושאים החשובים המומלצים שיש לבדוק לפני פתיחת העסק, כגון: השטח הנדרש לעסק, מה צריך לתכנן בעסק, בדיקת היתר בנייה, האם קיימות מגבלות במקום לפי מדיניות עירונית או לפי תב"ע (תכנון בנין עיר) ועוד.

מדריך לפתיחת עסק חדש

מדריך לפתיחת עסק חדש, שהכין האגף לרישוי עסקים, מרכז נושאים חשובים שיש לבדוק בטרם חתימת חוזה על עסק, וכן הסבר על מערכת הרישוי המקוון, תהליך הרישוי, דרישות גורמי הרישוי ועוד.

התהליכים המפורטים במדריך הם כלליים, מנוסחים בקיצור ומטרתם להביא את עיקרי הדברים. 

{{m.First.LinkTitle.Value}}

{{item.LinkTitle.Value}}

סדנה לבעלי עסקים מתחילים

עומדים לפתוח עסק טעון רישוי בתל אביב-יפו? אגף הרישוי בעיריית תל אביב-יפו מזמין אתכם להצטרף לסדנה לבעלי עסקים מתחילים ללא תשלום, הנערכת כל שלושה חודשים.
הסדנה נועדה לתת כלים ראשוניים לפתיחת העסק: טיפים חשובים, מידע רלוונטי ובדיקות ראשוניות שיש לבצע רגע לפני קבלת ההחלטה.
הסדנה מוגבלת ל-10 משתתפים ומותנית בהרשמה מראש. אישור הרשמה יישלח אליכם באמצעות המייל.
לבירור אודות מועד הסדנה הקרובה, ניתן לעיין בפרסומים באתר העירוני, בפייסבוק העירוני או במרכז השירות הטלפוני לעסקים על פי פרטי הקשר מטה.

סדנאות קרובות

דף זכויות ומידע לבעלי עסקים 2020

באגף רישוי עסקים ריכזו עבורכם, בעלי העסקים, את כל הזכויות והמידע החשוב שצריך להכיר בתחום רישוי עסקים. מומלץ לנצל את השירותים המפורטים בקישור מטה, שרובם ניתנים בחינם - ללא עלות כספית.

הרפורמה בחוק רישוי עסקים

בינואר 2021 הסתיים הליך החקיקה - והרפורמה בחוק רישוי עסקים הגיעה לסיומה.

כל מה שצריך לדעת בנושא - בקישור הבא

טיפים לבחירת עורך תוכנית

להלן טיפים חשובים לבחירת עורך תוכנית, לצורך הכנת תוכנית עסק:

באילו עסקים יבוצעו עבודות הרכבת הקלה?

לפי תחזית חברת נת"ע, צפויות להתחיל עבודות תשתית מקדימות במהלך שנת 2019, אי לכך ייתכנו הסדרי תנועה זמניים במרחב הרחוב לרבות סגירה חלקית או מלאה של נתיבי התנועה. חשוב שבעלי עסקים יבדקו אם המגרש של העסק שלהם גובל בקו הרכבת הקלה - קו סגול או קו ירוק. את פירוט התכניות ומיקומי הקווים ניתן למצוא באתר נת"ע.


מידע על הקו הסגול, מידע על הקו הירוק, שכבת עבודות הרכבת הקלה ב-GIS העירוני.


 

שכירות

חוק רישוי עסקים קובע שלא ייפתח עסק ללא רישיון. כיוון שהליך קבלת רישיון עסק עלול לארוך מספר חודשים, על בעל העסק להיערך לכך בהתאם מבחינת שכירות, למשל לשכור את המקום למועד מאוחר יותר או להגיע להסדר מתאים עם המשכיר, כגון הגבלת תקופת השכירות או הוספת תנאי על פיו אם העירייה לא תאפשר לפתוח את העסק המבוקש במקום, החוזה יתבטל.

שימו לב: בעסק הטעון היתר לשימוש חורג, אם קיימת בנכס חבות בהיטל השבחה החלה על בעל הנכס, במקרה של אי הסכמה של בעל הנכס לשלם את ההיטל, לא יינתן רישיון לעסק. חשוב לתאם מראש את נושא תשלום היטל ההשבחה.

שיפוץ העסק

דרישות רישוי עסקים עלולות להשפיע באופן משמעותי על ההתאמה הפיזית של המבנה לעסק. לכן, מומלץ שלא לבצע שיפוץ בעסק, ללא לימוד דרישות גורמי הרישוי הרלבנטיות לעסק שלך.

צורך בארובה עלול לעכב באופן משמעותי את קבלת הרישיון. בית אוכל הפולט ריחות ועשן או הכנסת פריטים מסוימים לתפריט של בית האוכל עלולים לגרום לדרישה לארובה, המחוברת למנדף ולמערכות סינון בהן מסנן פיזי, מסנן אלקטרוסטטי ומסנן פחם פעיל וחייבת באישור הרשות לאיכות הסביבה.

הקמת ארובה מחייבת קבלת היתר בנייה, שהוצאתו תלויה בהסכמת השכנים. מומלץ לבדוק ולתכנן האם הפריטים האמורים נדרשים ואם כן, מה מידת ההיתכנות של הקמת ארובה במקום.

עסק עתיר סיכון

האם סוג העסק עתיר סיכון? 
מומלץ לבדוק אם העסק יוגדר כעסק עתיר סיכון ומהן המשמעויות של הגדרה זו. 
עסק עתיר סיכון: מועדון ודיסקוטק, פאב, דנסבר, אולם שמחות, מסעדה, בית מלון, בית קולנוע, תיאטרון, קניון, אצטדיון, אולם ספורט וכיוצ"ב.
בין בתמורה ובין שלא בתמורה, המכיל מעל 100 אישו ושטחו מעל 100 מ"ר כתנאים מצטברים.
קבוצה 2 לצו רישוי עסקים: דלק ואנרגיה, תחנת דלק, חניונים תת קרקעיים, בריכות שחייה בכללותם וכדומה.

בעל עסק עתיר סיכון רשאי להפעיל את העסק רק אם יש בידיו רישיון עסק, לחילופין היתר זמני המותנה באישור משטרת ישראל והרשות הארצית לכבאות והצלה ושאר גופי הרישוי הרלוונטיים.​

נגישות

כל עסק, חייב על פי חוק, להנגיש את בית העסק. החל מינואר 2017 יחויבו עסקים לבצע הנגשה לשירות.

בכל שאלה או בירור לגבי תנאים לפתיחת עסקים ולקבלת רישיון עסק ניתן לפנות למרכז שירות לקוחות באגף לרישוי עסקים.


לדף דרישות נגישות לעסקים​

מעוף תל אביב

"מעוף תל–אביב" הוא מוקד השטח של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה המופעלים על ידי פירמת ייעוץ וראיית החשבון BDO זיו האפט. המוקד משמש כתובת מרכזית אחת לבעל העסק או היזם המתחיל.

מעוף תל אביב מציע מגוון שירותים בהקמה ובפיתוח העסק בינהם:

  • פגישת מיפוי עסקי - בדיקת הרעיון העסקי, היתכנות כלכלית ומיפוי צרכי העסק
  • ייעוץ וליווי עסקי על ידי יועצים מהשוק הפרטי במגוון רחב ומגוון של תחומי התמחות
  • הדרכות וקורסים יישומים לבית העסק כגון: קורס יזמות, שיווק בדיגיטל, ניהול עמוד עסקי בפייסבוק, הקמת פלטפורמות מכירה באינטרנט, מכירות, שירות. 
  • ליווי לקבלת מימון והלוואות מקרן בערבות מדינה וקרנות נוספות
  • שירותים ייעודיים לעסקים על תוואי עבודות הרכבת הקלה

השירותים מסובסדים על ידי הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה במטרה לסייע לעסקים ויזמים להצליח ולקדם את פעילותם העסקית.

היתר לשילוט בעסקים

הצבת שלטים בעיר מחייבת קבלת רישיון מוועדת השילוט ותשלום אגרת שילוט כחוק.
הצבת שילוט תתבצע רק לאחר אישור הבקשה בוועדת השילוט, קבלת רישיון שילוט ותשלום אגרת השילוט כחוק.
לתשומת ליבכם, אין רישיון העסק או כל אישור אחר פוטר מהוצאת רישיון שילוט.
למידע נוסף ולהגשת בקשה לרישיון שילוט

{{ pb.phoneBookClient.title }}

{{item.headerStr}}

{{ item.LinkTitle.Value }}

{{item.Manager.Caption}}:

{{item.Manager_position.Caption}}:

{{item.phone1.Caption}}:

{{ item.phone1.Value }}

{{item.phone2.Caption}}:

{{ item.phone2.Value }}

{{item.phoneHours.Caption}}:

{{item.calculatedFax.Caption}}:

{{item.FullAdress.Caption}}:

{{item.addresscomments.Caption}}:

{{item.officeHours.Caption}}:

{{item.postAddress.Caption}}:

{{item.email.Caption}}:

{{item.messages.Caption}}:

{{item.Website.Caption}}:

{{item.DirectForm.Caption}}:

{{item.longURL.Caption}}:

שירותי המרכז:

{{ item.servicesProvided.Value }}

טפסים מקוונים:

{{item.AccessibilityCoordinator.Caption}}:

{{item.CoordinatorPhone.Caption}}:

{{item.CoordinatorEmail.Caption}}:

{{item.Accessibility.Caption}}:

{{item.accessibilitysetting.Caption}}:

{{item.AccessibilityNotes.Caption}}:

חזרה לתחילת העמוד