שותפים בעיצוב החינוך בעיר

תלמידים, הורים, תושבים, צוותי חינוך, מנהלים ואנשי מטה - אם אתם מעוניינים בחינוך איכותי ומגוון, אם אתם מאמינים בחינוך שוויוני ומתקדם, אם חשוב לכם להיות מעורבים, הצטרפו אלינו, למהלכי עיצוב החינוך בעיר!

להיות מורה בתל-אביב-יפו

יש בכם תשוקה לטפח ידע וסקרנות? מוטיבציה לשנות חיים של אנשים? רצון לתרום מניסיונכם לדור העתיד? בואו לעצב את הנוער של מחר – היום!             
הצטרפו לתכנית ההכשרה להוראה במערך החינוך השוויוני והדמוקרטי של תל אביב-יפו, ותוכלו לקחת חלק במהלכים פורצי הדרך של מערכת החינוך מלאת התשוקה שלנו.

תכנית ההכשרה העירונית הינה ראשונה מסוגה ומיועדת לבעלי תואר אקדמי, שרוצים ומוכנים לעשות שינוי משמעותי בחייהם.

חלף מועד הגשת המועמדות לתכנית להסבת אקדמאים תושבי תל-אביב-יפו להוראה בעיר. הרשמה למחזור הבא תיפתח ברבעון הראשון של שנת 2019 ועל כך תפורסם הודעה נפרדת.

מפגשי מבט-על חינוך

בשנת הלימודים תשע"ז החל מינהל החינוך בסדרת מפגשים עם תושבים לטובת שיח משותף והחלפת רעיונות ודעות בנושא החינוך בעיר. המפגשים פתוחים לקהל, ומתקיימים ב- 4 מוקדים ברחבי העיר, כדי לאפשר למשתתפים להתמקד בסוגיות הנוגעות לחינוך באזור מגוריהם. עקבו אחר הפרסומים והצטרפו.

צוותי חשיבה ופיתוח

  
 

במהלך שנת הלימודים תשע"ז פעלו חמישה צוותי חשיבה ופיתוח, שכללו עשרות הורים, תלמידים, מורים, מנהלים, אנשי חינוך ממנהל החינוך וממשרד החינוך. הצוותים עסקו באתגרי חינוך מרכזיים, עכשוויים ועתידיים. השנה, תשע"ח, החל שלב יישום התובנות והמסקנות בבתי הספר ברחבי העיר: מצוותי חשיבה לתוכניות יישומיות בבתי הספר.

להלן פירוט התוכניות ורשימת בתי הספר שהחלו ביישומן:

צוות חשיבה ''נעורים''

עוסק בדרכים להפיכת חטיבות הביניים לכר פורה להתפתחות אישית, חברתית וקהילתית של הנוער בעיר. בגיבוש דרכי הלימוד והלמידה שיהפכו את החטיבות למקפצה פדגוגית, למיצוי מירבי של שנות החטיבה.
הצטרפו לתהליך היישום: עירוני ד', עירוני ז', עירוני י"ד, אורט סינגלובסקי, עירוני ט' וליידי דיוויס.

צוות חשיבה "Get English"

עוסק בחיזוק את מיומנות הדיבור שלהם באנגלית כבסיס לתקשורת בין אישית בעולם הגלובלי ולפיתוח מיומנויות אחרות בשפה.

הצטרפו לתהליך היישום: אוסישקין, יהודה המכבי, מגן, נופי ים, לב יפו, גבריאלי, לטבע, דרויאנוב, כפיר, הפתוח הדמוקרטי, אהבת ציון, הדקל, ניצנים ודיזנגוף.

צוות חשיבה "משב רוח"

עסק בגיבוש דרכים מעשיות לביסוס מערכות יחסים מיטביות בין תלמידים, מורים, הורים ומנהלים, המאפשרות תמיכה בתהליכי ההוראה והלמידה.

הצטרפו לתהליך היישום: נופים וארן.

צוות חשיבה "בית ספר שווה"

עסק בדרכים לביטוי הייחודיות של העיר, הדינמיות, הצבעוניות והגלובליות שלה, בהווייה הבית ספרית.

הצטרפו לתהליך היישום: בלוך, דרויאנוב והר נבו.

צוות חשיבה "בצוותא"

עסק בדרכים ליישם אחריות משותפת של הורים, מורים ומנהלים ולביסוס שותפות הורים במערכת החינוך העירונית.

הצטרפו לתהליך היישום: היסודיים - אלחריזי, רוקח והדקל, העל יסודיים: עירוני ה' ועירוני י"א.