רישוי עסקים

הוצאת רישיון לאירוע המוני / חד-פעמי

אירוע המוני חד פעמי הוא אירוע רב משתתפים של "עינוג ציבורי" הנערך במקום פתוח או סגור שלא יועד לכך ברישיון עסק תקף (למשל, אירועים בפארקים, בטיילת, ברחובות העיר, בכיכרות העיר, באולמות ובמקומות סגורים אחרים שלא יועדו לזאת). ​אם האירוע נערך בשטח ציבורי, נדרש אישור המשנה למנכ"ל ומנהל חטיבת התפעול בעיריית תל-אביב-יפו, מר רובי זלוף. לקבלת האישור יש לפנות באמצעות פנייה מקוונת​.


אירוע חד פעמי חייב ברישיון עסק, אך הליך טיפול בקבלת הרישיון שונה מהרגיל, שכן ההכנות לאירוע נעשות בזמן קצר ובקצב פעילות מוגדר.


שימו לב: בקשה לאישור אירוע המוני יש להגיש באגף רישוי עסקים ​רק לאחר קבלת אישור לשימוש בשטח ציבורי מהמשנה למנכל העירייה כפי שנרשם למעלה. את הבקשה יש להגיש עד 30 יום לפני האירוע ובתיאום מראש באמצעות המוקד הטלפוני של רישוי עסקים - 03-7244600​​

הבקשה תכלול:

  • תכנית עסק לאירוע המוני הכוללת תכנית בטיחות, ונספח בטיחות ערוכים וחתומים בידי בעל מקצוע מוסמך ומהנדס בטיחות.
    נספח הבטיחות שיצורף לתכנית יפרט את כל בעיות הבטיחות האפשריות באירוע ופתרונותיהן בסידורי בטיחות באתר. המהנדס יידרש להכין דו"ח בסיום הביקורת שלו באתר, שיוגש בחתימת ידו, ובו ידווח לאחר בדיקתו כי בוצעו כל סידורי הבטיחות ותוקנו הליקויים שצוינו בנספח, בסמוך לתחילת האירוע.
  • אישור ממורשה נגישות להסדרת דרישות נגישות באירועים המוניים.
    ​​מסמך המעיד על הסדרת ביטוח צד ג'.
    התכניות ייבדקו בידי מהנדס תברואה תכנון הנדסי, ורק לאחר שהמהנדס יאשר את התכניות בחתימתו, יהיה ניתן להגיש את הבקשה.
  • הנחיות להגשת בקשה לאירוע המוני - חד פעמי

מיד עם הגשת הבקשה, יקבל מבקש הרישיון הפניות לנותני האישור, כדי שיוכל לתאם את מועדי הביקור שלהם באתר ואת הדרישות המקצועיות שיידרש למלא.

רישיון העסק יופק רק, לאחר קבלת כל האישורים הדרושים ובדיקת המשטרה וכיבוי אש שהאתר תקין​.

רשימת אירועים שאינם חייבים ברישיון

* יש לתאם אירועים אלו עם המשטרה לגבי האבטחה והתנועה במקום האירוע​.

  1. עצרת עם.
  2. הפגנה, לרבות מופע אשר אושר כחלק מההפגנה.
  3. אירוע של אוהל מחאה.
  4. אוהל/ניחום אבלים.
  5. פעילות בתחומי מוסד חינוך לתלמידי המוסד ולבני משפחותיהם בלבד, שלא למטרות מסחריות.
  6. אירועים עירוניים כגון: טקס זיכרון, טקס הכרזת שם לרחוב, הדלקת משואות, טקס של מוסד חינוכי ומוסד אקדמאי, חנוכת מוסד או מתחם מסוים.
  7. אירוע עד 500 איש, ללא מזון ומשקאות, הופעות​ וכדומה. 
  8. תהלוכות שאינן נגמרות באתר שבו מתקיימת הופעה וכדומה.
  9. פעילות ספורט ללא מרכיב של צפייה של קהל. כגון מרוץ/ מרתון - המרוץ עצמו אינו טעון בהוצאת רישיון עסק, אלא האירוע המלווה לפני המרוץ ואחריו לעיתים נדרש ברישיון.
  10. פעילויות של תנועות נוער בתוך אתר קבע שלהם לרבות החצר של המקום (כגון שבט, סניף קן).​​
  11. אירועים דתיים כמו הכנסת ספר תורה, חופה, סעודות ופעילות דתית הנערכת במסגרת רגילה של בתי כנסת.
  • ​טקס דתי בבית כנסת המשולב גם בהגשת מזון לאורחים, כמפורט: בר מצוה, ברית מילה, אירוסין, חתונה, עליה לתורה, שבת חתן, הכנסת ספר תורה בתנאי שלא כולל חגיגה מחוץ לחצר בית הכנסת וכד'.
  • ניתן להגיש לאורחי הטקס הדתי, מזון קנוי ו/או מחברת קייטרינג בעלת רישיון יצרן ורישיון עסק, בתוך תחומי בית הכנסת ובלבד שלבית הכנסת יוקצה חדר מיוחד לסידור האוכל להגשה, המזון ישמר באופן בטוח בהתאם לטמפ' הנדרשת לשמירת מזן באופן תברואי.
  • לא תתאפשר הופעת להקה או זמר או די-ג'י או מופע כלשהו או שימוש במערכות הגברה שאינם חלק מהטקס הדתי. משמעות העניין שבית הכנסת לא הופך להיות תחליף לאולם שמחות למעט הטקס הדתי. 
  • לא יתאפשרו ריקודים, למעט ריקוד המהווה חלק מהטקס הדתי.  
  • חובה שבית הכנסת יקבל אישור לפעילותו השוטפת ממהנדס הבטיחות ושיינתן אישור כיבוי אש למבנה.

הערות

  1. כל אירוע שלא נדרש ברישיון חייב באישור משטרת ישראל, רישוי מרחב ירקון או יפתח.
  2. כל שימוש במרחב הציבורי מצריך אישור מקדמי מלשכת המשנה למנכ"ל העירייה, יש לפנות מראש בבקשה מקוונת באתר העירוני.​ 
  3. הסמכות לקבוע האם עסק/פעילות וכדומה נדרשת בהוצאת רישיון עסק נתונה אך ורק לרשות הרישוי לעסקים עיריית תל אביב-יפו.
  4. בכל שאילתה לגבי חובת רישוי אפשר לפנות באמצעות טופס בקשה לחוות דעת בדבר חובת רישוי לעסק.
    ​​את הטופס יש לשלוח לדוא"ל: asakim@tel-aviv.gov.il.



{{ tab.tablesClient.title }}

סינון עבור טבלת "{{ tab.tablesClient.title }}"
חיפוש חופשי
או חיפוש לפי קטגוריה:
  • {{ filter.Name }}

    מסנן לפי שדה {{ filter.Name }}. לפתיחת המסנן יש ללחוץ Enter, המעבר בין האפשרויות מתבצע בעזרת Tab ולחיצת Enter לבחירה. לסגירה יש ללחוץ Esc.
{{ tab.tablesClient.title }}
{{ header.Caption }} עמודת מידע
{{ col.Caption }}:
{{ col.Caption }}:
{{ tab.tablesClient.title }}
{{ header.Caption }} עמודת מידע
{{ col.Caption }}:
{{ tab.tablesClient.title }}
{{ header.Caption }} עמודת מידע

{{ pb.phoneBookClient.title }}

{{item.headerStr}}

{{ item.LinkTitle.Value }}

{{item.Manager.Caption}}:

{{item.Manager_position.Caption}}:

{{item.phone1.Caption}}:

{{ item.phone1.Value }}

{{item.phone2.Caption}}:

{{ item.phone2.Value }}

{{item.phoneHours.Caption}}:

{{item.calculatedFax.Caption}}:

{{item.FullAdress.Caption}}:

{{item.addresscomments.Caption}}:

{{item.officeHours.Caption}}:

{{item.postAddress.Caption}}:

{{item.email.Caption}}:

{{item.messages.Caption}}:

{{item.Website.Caption}}:

{{item.DirectForm.Caption}}:

{{item.longURL.Caption}}:

שירותי המרכז:

{{ item.servicesProvided.Value }}

טפסים מקוונים:

{{item.AccessibilityCoordinator.Caption}}:

{{item.CoordinatorPhone.Caption}}:

{{item.CoordinatorEmail.Caption}}:

{{item.Accessibility.Caption}}:

{{item.accessibilitysetting.Caption}}:

{{item.AccessibilityNotes.Caption}}:

חזרה לתחילת העמוד