הכלי להשגת היעד הוא חלוקה מחדש של המרחב הציבורי
כיום, כ-20% משטח העיר מוקצה לתשתיות תחבורה, כאשר 70% מתוכם מוקצה לטובת הרכב הפרטי ורק 4% בקירוב מוקצה לשבילי אופניים ולתשתיות תחבורה ציבורית (נתיבי העדפה ומסופים).
על ידי הקצאה של שטחים קטנים יחסית במרחב הציבורי לתנועה של הולכי רגל, מסלולים לרוכבי אופניים ונתיבי תחבורה ציבורית - אפשר להכפיל את מספר האנשים הבוחרים להתנייד באמצעים אלה.
לכן, עיריית תל אביב יפו פועלת לשינוי החלוקה של המרחב הציבורי.
הקצאה מחודשת זו, תאפשר את הגדלת השימוש באמצעים החלופיים לצד שמירת זכויות מספקות לרכב הפרטי. זהו צדק חלוקתי במיטבו וניצול מיטבי של המשאב המוגבל: השטח ברחובות בעיר.