מדריך לעסקים

בדף זה:

 
 

העיר תל-אביב-יפו מהווה את מרכז העסקים של מדינת ישראל. בעיר פועלים למעלה מ- 69,000 עסקים מכל קשת התחומים. עיריית תל-אביב-יפו שמה לה למטרה לטפח ולקדם את המגזר העסקי בעיר.

 

החלטתם להקים עסק חדש? מזל טוב! באתר זה ריכזנו עבורכם מידע שימושי שיסייע לכם.

רישוי עסקים

חוק רישוי עסקים קובע את סוגי העסקים הנדרשים ברישיון עסק (עסקים בתחומי המזון, הבריאות, החקלאות, הקוסמטיקה ועוד).

עסקים רבים אחרים אינם מחויבים ברישיון עסק (היי-טק, בנקים, ביטוח, אופנה, מקצועות חופשיים כגון עורכי דין, רואי חשבון ומהנדסים, ועוד)

רישוי נוסף נדרש עבור הצבת כסאות ושולחנות במרחב הציבורי, היתרי פעילות בלילה לעסקים המעוניינים לעבוד מעבר לשעות הפעילות המותרות, היתר לאירוע המוני חד-פעמי ולפעילות זמנית במדרכה, ועוד.

איתור נכס בעיר

בעיר תל-אביב-יפו ישנם כ-8 מיליון מ"ר של שטחי תעסוקה. בשנים הקרובות מתוכננים להיבנות כ-7 מיליון מ"ר של שטחי תעסוקה נוספים.

מציאת נכס מסחרי אינה מלאכה פשוטה. מעבר לשיקולים של מיקום מבוקש, גודל הנכס והתקציב המצוי, יש לקחת בחשבון גם את התוכניות העתידיות בעיר (כגון עבודות הרכבת הקלה) אשר הינן בעלות השפעה משמעותית על אזורי התעסוקה בעיר.

שיווק

כיום, בעידן בו כל לקוח פוטנציאלי מסתובב עם טלפון סלולרי חכם, חייב כל עסק להיות נוכח במדיה הדיגיטלית. העולם הדיגיטלי צומח ומתפתח מדי יום. שיטות שיווק חדשות נולדות ומחליפות את שיטות השיווק המסורתיות: שיווק בפייסבוק, גוגל, אינסטגרם, יוטיוב, קידום ממומן, רימרקטינג, ריטרגטינג, מכירה באינטרנט ועוד ועוד.

עבודה מול רשויות המס

פתיחת עסק עצמאי מצריכה התנהלות מול רשויות המס במדינה. קיימים מספר תצורות שונות של עצמאי (עוסק פטור, עוסק מורשה, חברה בע"מ), הנגזרות מסט כללים וחוקים. מומלץ להיעזר באיש מקצוע (יועץ מס או רואה חשבון) לעזרה בהגדרת מעמד העצמאי ולהתנהלות נכונה מול הרשויות.

תוכנית עסקית

עסק נדרש בבניית תוכנית עסקית בעת הגשת בקשה למימון (הלוואות, משקיעים וכו'). יחד עם זאת, התוכנית העסקית הינה כלי יעיל לכל עסק בכל נקודת זמן. התוכנית מעניקה מיפוי של הסביבה העסקית ומיקום העסק בסביבה ותורמת לבניית אסטרטגיה עסקית עדכנית לעסק, אשר תעזור לו בתכנון עתידו. מטרתה הבנת השוק ותכנון הפעילות העסקית בהווה ובעתיד. תוכנית עסקית כוללת שני מרכיבים עיקריים:

  • ניתוח חיצוני של הענף בו פועל העסק - המתחרים הקיימים והפוטנציאליים, מגמות בשוק אשר משפיעות וישפיעו על התחום.
  • ניתוח פנימי של העסק- היתרון היחסי בשוק, אמצעי מימון, צפי הכנסות, שיווק העסק ואסטרטגיה עתידית.

עוד בנושא

  • {{ item['summary'].Value != "" && fp.displayDescription == 'True' ? fp.commonFunc.TruncateString(item['Title'].Value, 35) : item['Title'].Value}}

    {{ fp.commonFunc.TruncateString(item['summary'].Value, 85) }}

    פרטים נוספים