רישוי עסקים

מעג"ל - מרחב עסקי גיאוגרפי לעסקים

מה זה מעג"ל?

התאגדות של בעלי עסקים במרחב העירוני, לכדי קהילה אחת חזקה, הפועלת בליווי ושיתוף פעולה מלא עם עיריית תל אביב-יפו.

סרטון

למה זה טוב?

המעג"ל מאפשר לעסקים הפועלים במרחב לקדם את המרחב העסקי בו הם פועלים, ליהנות מתמיכה הדדית ומתמיכה ציבורית, ליצור שיתופי פעולה וחיבור בין העסקים, לקדם את הפעילות הכלכלית במרחב, וכמובן להעצים את כוח השיווק והרכש כקבוצה.
מרחב עסקי מצליח =  עסקים מצליחים!

מודל המעג"ל

המעג"ל מתבסס על מודל ה-Business Improvement District - BID המתקיים בהצלחה זה שנים ברחבי העולם: ארה"ב, יפן, אוסטרליה ואנגליה, ונמצא כמודל יעיל לקידום משותף של עסקים במתחם.
ה-Times Square בניו יורק הוא אחד המיזמים הראשונים שפעל במודל מסוג זה, החל בשנת 1992, במטרה לעודד את העסקים, תוך טיפוח היצירתיות והאנרגיה הייחודית של המקום. מה שהפך אותו במשך השנים לסמל של מרחב עירוני תוסס ומצליח.

תחומי הפעילות העיקריים של ההתארגנויות הללו

  • שדרוג המרחב העסקי ותחזוקתו
  • פעילות לקידום העסקים ולשיווקם
  • הפחתת עלויות מכוח הקבוצה
  • גיוס משאבים וחסויות
  • ייעול תהליכים

אופן ההתאגדות

 

העסקים יתאגדו באמצעות עמותה, שהיא הדרך היעילה ליצירת שותפות מסוג זה ולגיוס כספים ומשאבים בצורה המיטבית, תוך ניהול שקוף ואיכותי.

לעמותה תהיה נציגות אחת, שתהווה כתובת מוכרת ומוסכמת לשיח ולשיתוף פעולה עם הרשות הציבורית ועם גופים תומכים נוספים, וכמובן תהווה ציר מרכזי לשיח ולשיתוף פנימי של העסקים בינם לבין עצמם.

עמותת עסקים כזו מהווה הזדמנות גדולה, שכן היא נותנת ערך מוסף גדול לחברים בה ומוסיפה למתחם המון כלים איכותיים, מעבר לקיים, שמאפשרים שגשוג לאורך זמן. כל זאת, תחת שליטה והשפעה ברורה של העסקים על הדרך ועל אופי הפעולות.

צעדים להתנעת מעג"ל עסקים

  1. זיהוי רצון של בעלי עסקים באזור גיאוגרפי להתאגד יחד לטובת אינטרסים משותפים של שיפור המרחב.
  2. התאגדות ראשונית של 7 עסקים לפחות כדי לגבש ועד מייסדים.
  3. כינוס אסיפה ראשונית של ועד המייסדים בה יוגדרו מטרות העמותה,  יגובש תקנון ראשוני, ייקבעו לוחות הזמנים וייבחרו בעלי תפקידים.
  4. מיסוד סדרת פגישות עבודה קבועות של ועד המייסדים.
  5. ביצוע תהליך הקמת עמותה מול רשם העמותות.
  6. הצטרפות מספר עסקים כחברים בעמותה על פי יעדים שנקבעו.
  7. גיבוש אסטרטגיה קונספט ותכנית עבודה בהובלת הוועד.
  8. הגדרת מקורות תקציביים וקביעת שנת תקציב ראשונה.
  9. הגשת האסטרטגיה ותכנית העבודה לעיריית תל אביב-יפו לטובת הכרה בעמותה ולצורך תמיכה ושיתוף פעולה
  10. ניהול שוטף של העמותה ויישום תכנית העבודה בפועל, תוך הצטרפות בעלי עסקים נוספים והגשמת היעדים לטובת העסקים במעג״ל.

מפת מרחבים - פרויקט מעג"ל

{{ gis.gisClient.title }}

{{ gis.gisClient.title }}

בעלים של עסק? חושבים על הקמת מעג"ל?

לפרטים נוספים, צרו עמנו קשר בפרטי הקשר המופיעים בתחתית העמוד.

{{ pb.phoneBookClient.title }}

{{item.headerStr}}

{{ item.LinkTitle.Value }}

{{item.Manager.Caption}}:

{{item.Manager_position.Caption}}:

{{item.phone1.Caption}}:

{{ item.phone1.Value }}

{{item.phone2.Caption}}:

{{ item.phone2.Value }}

{{item.phoneHours.Caption}}:

{{item.calculatedFax.Caption}}:

{{item.FullAdress.Caption}}:

{{item.addresscomments.Caption}}:

{{item.officeHours.Caption}}:

{{item.postAddress.Caption}}:

{{item.email.Caption}}:

{{item.messages.Caption}}:

{{item.Website.Caption}}:

{{item.DirectForm.Caption}}:

{{item.longURL.Caption}}:

שירותי המרכז:

{{ item.servicesProvided.Value }}

טפסים מקוונים:

{{item.AccessibilityCoordinator.Caption}}:

{{item.CoordinatorPhone.Caption}}:

{{item.CoordinatorEmail.Caption}}:

{{item.Accessibility.Caption}}:

{{item.accessibilitysetting.Caption}}:

{{item.AccessibilityNotes.Caption}}:

חזרה לתחילת העמוד